انواع نرده پله گرد

آشنایی با انواع نرده برای پله گرد (قسمت سوم)

نرده های مورد استفاده در طراحی پله های گرد دارای انواع گوناگونی هستند. که با توجه به ویژگی های هر کدام از آن ها و سبک مورد استفاده در طراحی راه پله ها، می توان مناسب ترین آن ها را انتخاب نمود. به همین دلیل آشنایی با انواع نرده برای پله گرد از ابتدایی ترین نیازهای انتخاب نرده مناسب برای این راه پله ها است.

راه پله های گرد از جمله طراحی هایی هستند که، معمولا در 90 درصد مواقع، نیاز به استفاده از نرده دارند. به طور کلی به دلیل فضای باز اطراف این پله ها، نمی توان آن ها را بدون محافظ و نرده طراحی نمود. از انواع نرده برای پله گرد می توان به نرده های فلزی، سنگی، چوبی، شیشه ای و … اشاره نمود. که یکی از معمول ترین آن ها نرده های فلزی است. این نرده ها به انواع مختلفی مانند آلومینیومی، استیل و ورق فلزی دسته بندی می شوند، که از پرکاربردترین آن ها می توان به نرده های آلومینیومی اشاره داشت.

در این نوشته قصد داریم شما را با انواع نرده پله گرد فلزی آشنا کنیم.

انواع نرده برای پله گرد با توجه به متریال آن ها

  • نرده فلزی: یکی دیگر از انواع نرده برای پله گرد، نرده های فلزی می باشند. که با تنوع بسیار بالایی همراه هستند. این نرده ها را می توان به انواع آلومینیومی، ورق فولادی، استیل و … دسته بندی نمود.

نرده های ورق فولادی:

معمولا در این نوع نرده های فلزی از ورق های فولادی با ضخامت 4 تا 12 میلی متر و عرض مورد نظر مشتری ساخته می شوند. معمولا در پله های معمولی انتخاب ابعاد این نرده ها از سهولت بیشتری برخوردار است. اما زمانی که از این نرده ها برای پله گرد استفاده شود، نورد ورق ها کاملا با توجه به شعاع پله انجام می شود. معمولا از این نرده ها برای راه پله های گرد در فضاهای صنعتی استفاده می شود. به همین دلیل در اکثر مواقع در صورتی که از این نرده ها در فضاهای مسکونی استفاده شود. روی نرده ها را با پوشش چوب و یا رنگ پوشش می دهند. البته فراموش نکنید که این نرده ها را می توان به صورت اکسپوژر نیز اجرا نمود. معمولا زمانی از نرده های ورق فولادی به این سبک استفاده می شود که، دکوراسیون فضای مورد نظر نیز با این سبک هماهنگی داشته باشد. اما به طور کلی استفاده نمودن از این نرده ها در فضاهای صنعتی مرسوم می باشد.

نرده فلزی

نرده های آلومینیومی:

این نوع نرده ها از انواع نرده های فلزی هستند، که از فلزهای سبک اما با مقاومت بالا ساخته شده اند. ظاهر این نوع فلز خاکستری و یا نقره ای است. که معمولا لایه نازکی از اکسایش به دلیل تماس با هوای آزاد روی آن را پوشانده است. تشکیل این لایه از پوسیدگی و زنگ زدگی نرده ها جلوگیری می نماید. این نوع از انواع نرده برای پله گرد، انعطاف پذیر و چکش خوار می باشد، به همین دلیل می توان آن را با طرح و مدل های متنوع مورد استفاده قرار داد.

به طور کلی آلومینیوم ها دومین فلز چکش خوار می باشند، که از وزن کمتری نسبت به دیگر فلزات برخوردار هستند. همچنین این نوع فلز غیر مغناطیسی بوده و جزو ششمین فلز انعطاف پذیر دنیا شناخته شده است. به همین دلیل است که امروزه یکی از مناسب ترین و پرطرفدارترین فلز در طراحی انواع نرده برای پله فلزی شناخته شده است. از آنجایی که آلومینیوم ها پس از حرارت دهی به شدت سخت و غیر قابل انعطاف می شوند، از نرده های بسیار مقاوم و مستحکم شناخته شده است. در مقاله مزایای استفاده از نرده آلومینیومی ، مزیتهای استفاده از این نوع نرده بررسی شده است.

نرده آلومینیومی

سایر بخش ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.