آشنایی با انواع نرده

آشنایی با انواع نرده برای پله گرد (قسمت پنجم)

از انواع نرده برای پله گرد می توان به نرده های استیل (فلزی) اشاره نمود. این نرده ها نیز از پرکاربردتری نرده های مورد استفاده در فضای داخلی و خارجی بنا است. که البته نسبت به نرده های آلومینیومی از کاربرد کمتری برخوردار هستند. این نرده ها نیز از انواع مختلفی برخوردار هستند که، هر کدام از آن ها دارای ویژگی های متنوعی می باشد. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با انواع نرده برای پله گرد بیشتر آشنا کنیم.

انواع نرده برای پله گرد (انواع نرده استیل)

نرده های استیل تهیه شده از نوعی فولاد زنگ نزن هستند. که 10.5 درصد و یا بیشتر از آن را کروم و بیشتر از 50 درصد آن را آهن تشکیل داده است. این نرده ها از انواع نرده برای پله گرد هستند. به دو دسته استیل بگیر و استیل نگیر تقسیم بندی می شوند.

  • استیل بگیر: این استیل ها به دلیل وجود 17 تا 26 درصد کروم و مقدار بسیار کم کربن، جذب آهن ربا می شوند. به همین دلیل برای استفاده در محیط هایی که رطوبت بالا و اسیدی دارند، مناسب نیستند.
  • استیل نگیر: این نوع از استیل ها نیز دارای 17 تا 26 درصد کروم هستند. همچنین از مقدار بسیار کمی کربن و 6 تا 22 درصد نیکل تهیه شده اند. به همین دلیل جذب آهن ربا نمی شوند. این نوع نرده ها از مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و رطوبت برخوردار هستند، به همین دلیل آن ها را استیل های ضد زنگ می نامند.

یکی از معایب اساسی این نرده ها سختی نصب آن ها است. زیرا معمولا پس از مدت کوتاهی لق می شوند. زیرا تمامی وزن این نرده ها روی پیچ و مهره های آن اعمال می شود. به همین دلیل هنگام نصب نرده های استیل برای پله های گرد، از چسب سنگ برای محکم نمودن نرده ها استفاده می شود.

سایر بخش ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.