انواع نرده پله گرد

آشنایی با انواع نرده برای پله گرد (قسمت دوم)

انواع نرده برای پله گرد با توجه به طراحی، مدل و متریال مورد استفاده در آن ها به انواع مختلفی دسته بندی می شوند. به همین دلیل است که برای انتخاب مناسب ترین نرده نیاز به شناخت انواع نرده ها دارید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با انواع نرده برای پله گرد، بیشتر آشنا کنیم.

انواع نرده برای پله گرد بر اساس متریال آن ها

• نرده های شیشه ای:

یکی دیگر از انواع نرده برای پله گرد، نرده های شیشه ای هستند. که خود این نرده ها به دو نوع سکوریت و لمینت دسته بندی می شوند. همچنین معمولا نرده های شیشه ای را می توان به صورت نرده های ترکیبی و یا تمام شیشه مورد استفاده قرار داد.

نرده های طراحی شده به صورت تمام شیشه را می توان در مدل های نوری، دفنی، اسپیگت یا خود ایستا، اکسپوژر یا روکار و فیکس پوینت اجرایی نمود. که معمولا با استفاده از دو عدد شیشه سکوریت لمینت شده با ضخامت 5، 8 و یا 10 میلی متر اجرایی می شوند. این شیشه ها با استفاده از پی وی بی های 1.52 و 0.76 میلی متر لمینت می شوند. زیرا از نظر شفافیت، ایستایی، مقاومت و امنیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. این نرده های تمام شیشه ای را به راحتی می توان تا ارتفاع یک متر و نیم با در نظر گرفتن استاندارد بین المللی اجرا نمود. به همین دلیل است که این نرده ها انتخاب بسیار مناسبی برای اماکن عمومی مانند فروشگاه ها، فرودگاه ها، مراکز تجاری و … می باشند. نرده های ترکیبی نیز معمولا با استفاده از شیشه های 10 تا 15 میلی متری اجرایی می شوند. شیشه های مورد استفاده در این نوع نرده ها، انواع سکوریت دیاموند شده می باشد. به همین دلیل انتخاب بسیار مناسبی برای ویلاها، استخر، تراس و ساختمان های مسکونی و … می باشند.

نرده شیشه ای
نرده شیشه ای

• نرده های چوبی:

نرده های چوبی یکی از انواع نرده برای پله گرد می باشند. که معمولا با توجه به ابعاد مورد نظر در نجاری ها تراش داده می شوند. در ادامه نیز با استفاده از چسب چوب و اتصالات فلزی مانند پیچ و مهره روی پله ها نصب می شوند. معمولا نرده های چوبی از زیبایی ظاهری بسیار زیادی برخوردار می باشند. اما مقاومت پایین متریال چوب در برابر آتش سوزی یکی از معایب آن محسوب می شود. به همین دلیل قرار گرفتن آن ها در معرض آتش و حرارت می تواند موجب خسارت مالی و یا جانی شود. به همین دلیل بر اساس ضوابط آتش نشانی این نرده ها استاندارد نیستند. البته امروزه جایگزین نمودن متریال ترموود به جای چوب های معمولی می تواند این ضعف را تا میزان بسیار زیادی پوشش دهد. استفاده نمودن از ترموود در طراحی انواع نرده برای پله گرد می تواند مقاومت نرده های چوبی را در برابر حرارت، رطوبت و … به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به طور کلی ترموود ها چوب های حرارت دیده ای هستند که از مقاومت بسیار بالایی نسبت به چوب های طبیعی برخوردار هستند. به همین دلیل است که امروزه در مصارف مختلفی مانند ساخت نرده های چوبی جایگزین چوب های معمولی شده اند.

نرده چوبی
نرده چوبی
سایر بخش ها

دیدگاه ها بسته شده اند.