نرده پله گرد

آشنایی با انواع نرده برای پله گرد (قسمت اول)

پله ها یکی از عناصر بسیار جذاب در طراحی فضاهای مختلف می باشند. که از زمان های دور می توانستند طراحی یک خانه را برجسته نمایند. با وجود پیشرفت سبک ها و ایده ها در طراحی داخلی و خارجی فضاها، توجه به سبک پله گرد و استفاده نمودن از ایده های جذاب جهت طراحی آن ها همچنان در اولویت طراحان قرار دارد.
یکی از المان های مد نظر در طراحی پله گرد، انواع نرده برای پله گرد است. نرده ها از جمله عناصری هستند که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت راه پله ها دارند. با توجه به تنوع بسیار زیادی که در انواع نرده برای پله گرد وجود دارد، امکان هماهنگی آن ها با هر طراحی و سبکی امکان پذیر است. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با انواع نرده برای پله گرد، بیشتر آشنا کنیم.

نرده های مناسب در طراحی پله گرد فلزی

معمولا در طراحی پله گرد فلزی از نرده های فرفورژه استفاده می شود. زیرا متریال و طراحی این نرده ها از هماهنگی و همخوانی بسیار مناسبی با پله های فلزی برخوردار است. از طرفی ویژگی های بسیار جذاب این نرده ها موجب شده تا زیبایی راه پله ها چندین برابر شود. امروزه این نرده ها را می توان با طرح های مختلف درهم تنیده شده، در تمامی فضاهای داخلی و خارجی بنا مورد استفاده قرار داد. همچنین بهره مند شدن از تنوع رنگ در این نرده ها موجب مورد استقبال قرار گرفتن آن ها شده است. به همین دلیل است که هنگام طراحی پله گرد فلزی استفاده نمودن از این نرده ها در اولویت قرار دارد.

قیمت نرده های فرفورژه با توجه به طراحی و رنگ مورد استفاده در آن، می تواند متغیر باشد. از طرفی به دلیل استحکام و ایمنی بالای این نرده ها، معمولا از آن ها در فضاهای بیرونی بنا مانند پله های اضطراری بیشتر استفاده می شود.

نرده فرفوژه پله گرد

اهمیت انتخاب انواع نرده برای پله گرد

معمولا المان و عناصر مختلفی وجود دارند که، در زیبایی پله ها تاثیر می گذارند. نرده ها نیز از جمله عناصری هستند که علاوه بر زیبایی در امنیت پله گرد نیز موثر می باشند. به طور کلی نرده ها میله هایی هستند که با فاصله ای معین و مساوی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. این نرده ها در کناره های راه پله طراحی می شوند، که معمولا از افتادن و لیز خوردن افراد در حال تردد جلوگیری می نمایند. به طور کلی هدف اصلی طراحی و استفاده از انواع نرده برای پله گرد، حفظ ایمنی و محافظت از افراد به منظور پیشگیری از سقوط آن ها است. از طرفی در نمایش ظرافت و زیبایی پله ها نیز موثر است.

امروزه با وجود تنوع بسیار زیادی که در طراحی، متریال و مدل انواع نرده برای پله گرد وجود دارد. از آن ها می توان در هر سبک و طراحی استفاده نمود. معمول ترین متریال های مورد استفاده در طراحی نرده ها چوب، شیشه، فلز، کابل، بتن و سنگ است. که هر کدام از آن ها با توجه به متریال به کار برده شده، از طراحی های گوناگونی نیز برخوردار می شوند. همین موضوع زیبایی پله گرد را بیشتر می نماید.

انواع نرده برای پله گرد

ابعاد استاندارد انواع نرده برای پله گرد

از آنجایی که نرده ها علاوه بر زیبایی در افزایش ایمنی و محافظت از افراد نیز نقش اساسی دارند. علاوه بر طراحی، توجه به ابعاد استاندارد و ضوابط طراحی آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

فاصله بین میله های نرده

معمولا فاصله میان میله های نرده باید 11 تا 15 سانتی متر باشد. در صورت افزایش این فاصله ایمنی افراد کاهش پیدا خواهد کرد. از طرفی فاصله میان تیرک های مورد استفاده در طراحی و ساخت نرده ها به هیچ عنوان نباید از 30 سانتی متر عبور کند. زیرا در صورت بیشتر شدن این فاصله امکان عبور سر و بدن کودکان از میان تیرک ها و سقوط آن ها وجود دارد.

وزن میله های نرده

وزن میله های مورد استفاده در ساخت نرده ها به صورت عددی مشخص نیست. اما وزن آن ها باید به گونه ای انتخاب شود که، پس از اتصال کاملا محکم و مقاوم در جای خود باقی بمانند و تکان نخورند. البته سنگین بودن بیش از اندازه وزن انواع نرده برای پله گرد، امکان شکستن ناگهانی قسمتی از نرده وجود دارد. همین موضوع می تواند باعث ایجاد خطرات جانی برای افراد باشد. نکته قابل توجه در رابطه با نصب نرده ها، کمک گرفتن از افراد متخصص در زمینه جوشکاری است. زیرا نصب این نرده ها باید کاملا اصولی و محکم انجام شوند.

انواع نرده برای پله گرد
سایر بخش ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.