اجرای پله اسپیرال

فضای مورد نیاز جهت اجرای پله اسپیرال

استفاده از پله اسپیرال از زمانهای بسیار قدیم جایگاه خود را در معماری ایرانی پیدا کرده اند. امروزه نیز به راحتی می توان پله های اسپیرال را یکی از جذاب ترین و پرکاربردترین راه پله های طراحی شده، شناخت. برای آشنایی با تاریخچه استفاده از پله اسپیرال این مقاله را مطالعه کنید .

نکته قابل توجه در رابطه با اجرا پله اسپیرال، شعاع داخلی انواع این راه پله ها است. به طور کلی طراحی این پله ها به گونه ای است که در هر فضا و با هر محدودیتی در اجرا، می توان از آن ها استفاده نمود. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با فضای حداقلی مورد نیاز جهت اجرای پله اسپیرال، بیشتر آشنا کنیم.

اجرای پله اسپیرال
فضای مورد نیاز جهت اجرای پله اسپیرال

حداقل فضای مورد نیاز جهت اجرای انواع پله اسپیرال

معمولا در طراحی این راه پله ها، در صورتی که محدودیت فضا وجود نداشته باشد، می توان ابعاد راه پله ها را به دلخواه انتخاب نمود. اما حداقل فضایی که برای طراحی انواع پله اسپیرال در نظر گرفته می شود. باید به گونه ای باشد که هنگام بالا و پایین رفتن از راه پله ها، احساس خطر ایجاد نشود. به همین دلیل شعاع پله ها باید به اندازه ای باشد که، به راحتی بتوان از پله ها بالا و پایین رفت. به همین دلیل هر چه میزان شعاع راه پله ها بیشتر باشد، طبیعتا رفت و آمد از پله ها راحت تر خواهد بود. در صورتی که شعاع راه پله ها کمتر از حد استاندارد باشد. به معنای کوچک تر شدن کف پله ها و باریک تر شدن راه پله ها است. بنابراین رفت و آمد روی این پله ها به شدت خطرناک بوده و احتمال سقوط فرد از روی پله ها وجود دارد. به همین دلیل نمی توان شعاع داخلی راه پله ها را با توجه به انواع آن ها، از اندازه حداقلی آن کمتر در نظر گرفت. به همین دلیل در صورت استفاده نمودن از این راه پله ها، ایمنی و راحتی پله ها در اولویت طراحی و اجرا قرار دارد.

پیشنهاد می کنم مقاله مزایای استفاده از پله اسپیرال در طراحی داخلی را جهت آشنایی با این نوع پله ها مطالعه کنید.

دیدگاه ها بسته شده اند.