spiral-stairs.

مزایای استفاده از پله اسپیرال در طراحی داخلی

معمولا پله هایی که به صورت نیم دایره و یا گرد طراحی شده باشند، را پله اسپیرال می نامند. این راه پله ها امروزه در تمامی طراحی ها به خصوص طراحی فضاهای داخلی به وفور استفاده می شود. برخی از انواع پله های اسپیرال نیز با 360 درجه چرخش طراحی می شوند، که به آن ها پله های مارپیچ نیز گفته می شود. به گونه ای که پلان این راه پله ها به صورت حلزونی شکل دیده می شود. به همین دلیل است که در برخی مواقع به این پله ها، راه پله های حلزونی نیز گفته می شود. این پله ها از زمان های بسیار قدیم جایگاه خود را در معماری ایرانی پیدا کرده اند. برای آشنایی با تاریخچه پله اسپیرال در معماری های قدیمی ایرانی می توانید مقاله قبلی را مطالعه کنید.

به طور کلی امروزه این پله ها مورد استقبال بسیاری از طراحان داخلی قرار گرفته است. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با مزایای استفاده از پله اسپیرال در طراحی داخلی، به طور کامل آشنا کنیم.

مزایای استفاده از پله مارپیچ در طراحی داخلی

مزایای پله اسپیرال در طراحی داخلی

یکی از برترین و اصلی ترین مزایای راه پله های اسپیرال، جذابیت و زیبایی منحصر به فرد آن ها است. که موجب شده از این راه پله ها در تمامی سبک های معماری و در فضاها با کاربردی های مختلف استفاده شود. از دیگر مزایای این نوع پله می توان به مقاومت و استحکام این راه پله ها اشاره نمود. همچنین در رابطه با پله اسپیرال باید گفت که این راه پله ها، نسبت به پله های معمولی فضای کمتری را اشغال می نمایند. البته از نکات حائز اهمیت هنگام اجرای این راه پله ها توجه به سطح کف پله ها است. کف پله ها باید از متریالی تهیه شوند که به منظور پیشگیری از لغزش افراد طراحی شده اند. همچنین هر چه ابعاد پله ها بزرگ تر باشد، ایمنی و راحتی بالا و پایین رفتن روی این پله ها نیز بیشتر است. معمولا از ابعاد کوچک این پله ها زمانی که فضای بسیار کمی به منظور طراحی راه پله ها در دسترس باشد، استفاده می شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.