پله کم جا

پله کم جا چیست؟ (قسمت اول)

یکی از دغدغه های طراحی فضاهای کوچک، قرارگیری راه پله با توجه به محدودیت فضایی است که جهت طراحی وجود دارد. از آنجایی که راه پله ها فضای قابل توجهی را اشغال می نمایند و همچنین جلوه بصری بسیار زیادی دارند. طراحی اشتباه آن ها می تواند موجب کاهش فضای باقی مانده و همچنین اختلال در زیبایی و جذابیت طراحی شود. در صورتی که با استفاده از ایده های خلاقانه می توان علاوه بر حفظ زیبایی محیط، فضای بسیار ایده آلی را جهت اجرای راه پله ها طراحی نمود. پله کم جا یکی از بهترین انتخاب ها جهت طراحی راه پله در فضاهای کوچک به خصوص در کاربری های مسکونی است. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با یکی از ایده های جذاب جهت اجرای پله کم جا، آشنا کنیم.

پله کم جا چیست؟ (قسمت اول)
پله کم جا چیست؟ (قسمت اول)

ایده های جذاب جهت اجرای پله کم جا

استفاده نمودن از پله های گرد، یکی از انتخاب های بسیار محبوب در طراحی است. این راه پله ها فضای بسیار کمی را اشغال می نمایند. از طرفی می توانند جلوه بصری ایده آلی را نیز به وجود آوردند. به تصویر بالا دقت کنید. در این تصویر از راه پله گرد به منظور دسترسی به طبقه بالا استفاده شده است. در صورتی که اجرای راه پله فضای بسیار کمی را در محل طراحی اشغال نموده است.

اما از نکات بسیار حائز اهمیت در طراحی راه پله های گرد به عنوان پله های کم جا باید به برخی از نکات توجه نمایید. به طور مثال این پله ها از شیب نسبتا بالایی برخوردار می باشند. همچنین کف پله های اجرا شده در این راه پله ها از ابعاد نسبتا کوچکی برخوردار هستند. همین موضوع می تواند منجر به خطرناک شدن رفت و آمد از پله ها شود. همچنین معمولا افرادی که در حال پایین آمدن از این پله ها هستند، دچار ترس از سقوط از روی پله ها می شوند.

سایر بخش ها:

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *