پله کم جا 2

پله کم جا چیست؟ (قسمت دوم)

اجرای پله کم جا یکی از بهترین انتخاب های طراحی فضاهایی با متراژ کم می باشد. معمولا در خانه هایی که نیاز به اجرای راه پله های دوبلکس است، فضای مورد استفاده جهت اجرای راه پله ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در برخی مواقع به دلایل مختلف محدودیت فضای مورد استفاده جهت اجرای راه پله ها، انتخاب های طراحی را جهت طراحی و ساخت انواع راه پله ها محدود می نماید.

اما در صورتی که از طراحان حرفه ای و متخصص در طراحی فضای داخلی و راه پله ها کمک گرفته شود. این مشکل به راحتی برطرف خواهد شد. ایده های خلاقانه جهت اجرا می تواند به شما کمک کند تا، علاوه بر حفظ گستردگی فضای اطراف راه پله بتوانید از خود راه پله نیز استفاده کاربردی داشته باشید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با ایده های خلاقانه جهت اجرای راه پله کم جا، بیشتر آشنا کنیم.

پله کم جا چیست؟ (قسمت دوم)
پله کم جا چیست؟ (قسمت دوم)

ایده های خلاقانه جهت اجرای پله کم جا

یکی از ایده های بسیار کاربردی در اجرای راه پله های کم جا در فضاهایی با متراژ کم، استفاده نمودن از فضای زیر پله است. در برخی مواقع می توانید با استفاده کاربردی از فضای زیر پله بسیاری از مشکلات کمبود فضا را در خانه برطرف نمایید. برای مثال به تصویر بالا نگاه کنید. در این طراحی می توان کمبود فضای کمد دیواری، جاکفشی و انباری را جبران نمود. استفاده نمودن از این ایده برای راه پله هایی که یک طرف آن را دیوار پوشانده و سمت دیگر آن فضای باز قرار دارد، ایده ای بسیار ایده آل و کاربردی می باشد. در تصویر بالا می بینید که از فضای زیر پله چگونه استفاده شده است. تقسیم بندی این فضا به بخش های مختلف موجب شده تا بتوان از آن، به منظور جاکفشی، جالباسی، جای وسایل و … استفاده نمود.

سایر بخش ها:

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *