پله کم جا 5

ایده های خوب برای پله با فضای کم

برای اینکه بتوان از فضای کمتری برای طراحی و اجرای راه پله ها استفاده نمود، می توان از فضای زیر پله نیز به صورت بسیار کاربردی استفاده نمود. از طرفی طراحی پله کم جا در خانه های دوبلکس و با متراژ کم می تواند فضای دلبازتر و زیباتری ایجاد نماید. همچنین از شلوغی و آشفتگی فضا نیز جلوگیری می نماید. ایده های بسیار زیادی جهت اجرا وجود دارد که با توجه به طراحی خانه و سبک دکوراسیون می توان از آن ها استفاده نمود. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با انواع ایده های مورد استفاده به منظور طراحی و اجرای پله کم جا، بیشتر آشنا کنیم.

برای اینکه بتوان از فضای کمتری برای طراحی و اجرای راه پله ها استفاده نمود، می توان از فضای زیر پله نیز به صورت بسیار کاربردی استفاده نمود. از طرفی طراحی پله کم جا در خانه های دوبلکس و با متراژ کم می تواند فضای دلبازتر و زیباتری ایجاد نماید. این محتوا به منظور آشنایی با پله کم جا، نگارش شده است.
پله کم جا چیست؟ (قسمت پنجم)

ایده های طراحی و اجرای پله کم جا

همانطور که گفته شد بهترین ایده جهت اجرای راه پله های کم جا، استفاده کاربردی از فضای زیر پله است. در برخی مواقع می توان بخشی از خانه را طراحی نمود و راه پله ها را نیز در قسمت بالای آن اجرا کرد. به طور مثال برای ایده به تصویر بالا دقت کنید. در این ایده از یک فضای مشترک به منظور اجرای دو کاربری استفاده شده است. از فضای زیر پله به منظور قرارگیری تلویزیون استفاده شده است و فضای بالای آن را راه پله ها اشغال نموده اند.

در این طراحی می توان در کمترین فضای ممکن راه پله ها را اجرایی نمود. از مزیت های این ایده می توان به اجرای هم زمان دو کاربری در یک فضا اشاره نمود. از معایب این طراحی نیز می توان به عرض نسبتا کم راه پله ها اشاره داشت. که ممکن است منجر به کاهش ایمنی راه پله ها هنگام تردد شود. بنابراین بهتر است هنگام اجرای این طراحی، حتما از نرده هایی با ارتفاع استاندارد استفاده نمود. استفاده از نرده های یکدست مانند نرده هایی که در تصویر مشاهده می نمایید، بهتر از نرده هایی است که مابین آن ها حفره هایی باز قرار گرفته است.

سایر بخش ها:

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *