نورپردازی مخفی درراه پله ها

با انتخاب نورپردازی درست در شب مبتوانید پله ها را به مکانی جادویی در خانه تبدیل کنید!  

همانطور که میدانید پله های داخل وخارج ساختمان مرکز توجه خانه ها هستند به همین دلیل است که نورپردازی صحیح و مناسب فضای پله تاثیر زیادی در نقطه کانونی خانه شما دارد .

در این مقاله چند نکته درباره چگونگی نورپردازی در پله های فلزی که میتواند به بهتر شدن فضای ما کمک کند، میخوانیم :

نور نقش به سزایی در طراحی یک فضای معماری دارد. در نورپردازی در پله ها علاوه بر جنبه زیبا شناختی به علت مشخص کردن کف پله ها و ارتفاعات پله جنبه امنیتی هم دارد .

در ساخت پله از متریال‌های مختلفی مانند فلزات مختلف، چوب، سرامیک، شیشه و … استفاده می‌شود، در نتیجه باید در نورپردازی راه پله به متریال به کار رفته در ساخت آن نیز توجه کرد، تا جذابیت فضای داخلی دوچندان  شود.

در فضاهای تجاری، راه پله ها استانداردهای خاص برای حداقل سطح نور برای ایمنی دارند، اما در خانه های ما هیچ قانونی برای مقدار استفاده از نورپردازی در پله ها وجود ندارد.

چند نکته برای وجود نور در پله

سعی کنید کنتراست نور ایجاد کنید .این جمله به این معناست که سطوح هر فضا باید جداگانه به وسیله نور مشخص شوند. ایجاد طیف نوری در پله به هماهنگی چشم و مغز در تشخیص سطوح کمک میکند .

استفاده از نورهای ملایم

توصیه میشود این نورها را به صورتی انتخاب کنید که ملایم باشد و چشم را اذیت نکند.

شیوه دیگر بهره بردن از نور قرار دادن آن در هندریل است. به این صورت که فقط قسمت هایی از پله که هندریل قرار دارد با نور ملایم روشن شود. استفاده از LED ها علاوه بر به صرفه بودن در مصرف به زیبایی و کارایی محیط اضافه میکند. چراغ های دفنی هم به اندازه  LED ها به صرفه هستند.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *