اشنایی قسمت دوم

آشنایی با انواع چوب مورد استفاده در ساخت کف پله چوبی (قسمت دوم)

از انواع چوب های مورد استفاده در ساخت کف پله چوبی، می توان به چوب درخت بلوط قرمز، چوب زبان گنجشک، چوب درخت گردو و … اشاره نمود. کف پله های چوبی به دلیل زیبایی و جذابیت منحصر به فردی که دارند، در طراحی راه پله گرد و مستقیم کاربرد فراوانی دارند. از طرفی راه پله های چوبی از ایده های بسیار جذابی برای طراحی راه پله های دوبلکس هستند. به طور کلی در ادامه قصد داریم شما را با انواع چوب مورد استفاده در ساخت کف پله چوبی، بیشتر آشنا کنیم.

آشنایی با انواع چوب مورد استفاده در ساخت کف پله چوبی (قسمت دوم)

آشنایی با انواع چوب مورد استفاده در ساخت کف پله چوبی (قسمت دوم)

انواع چوب مورد استفاده در ساخت کف پله چوبی

  • چوب درخت گردو: چوب های درخت گردو به دلیل استحکام و دوام بالایی که دارند، یکی از چوب های مورد استفاده در ساخت کف پله چوبی هستند. که معمولا رنگ آن ها بسیار روشن و یا بسیار تیره است.
  • چوب درخت افرا: از دیگر چوب های مورد استفاده در ساخت کف پله های چوبی، چوب درخت افرا است. این چوب ها از استحکام و سختی بسیار بالایی برخوردار هستند و برای ساخت کف پله ها بسیار مناسب می باشند. به طور کلی از این چوب ها در ساخت راه پله های چوبی که نیاز به استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارند، به وفور استفاده می شود. به همین دلیل در صورتی که به راه پله های بسیار مقاوم و با طول عمر بالا نیاز دارید، می توانید از این چوب ها استفاده نمایید. همچنین استفاده نمودن از این چوب ها در ساخت کف پله ها، هزینه تعمیر و نگهداری از کف پله ها را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
  • چوب درخت بلوط سفید: از این چوب ها نیز در ساخت کف پله های چوبی استفاده می شود. خصوصیات ظاهری این چوب ها شبیه به چوب درخت بلوط قرمز است و از دوام و استحکام بسیار بالایی نیز برخوردار است.

سایر بخش ها:

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *