آشنایی با کف پله چوبی

آشنایی با انواع چوب مورد استفاده در ساخت کف پله چوبی (قسمت اول)

پله های چوبی یکی از جذاب ترین و ابتدایی ترین انتخاب های سبک های کلاسیک و سنتی هستند. در طراحی خانه های دوبلکس و کلاسیک، استفاده نمودن از پله های چوبی اولین انتخاب طراحان است. با این وجود در هیچ شرایط و زمانی از زیبایی و به روز بودن این راه پله ها کاسته نخواهد شد. در برخی مواقع به دلیل هزینه نسبتا بالای اجرای راه پله های چوبی، از چوب های مختلفی برای نرده ها و کف پله استفاده می شود. ساخت کف پله چوبی به دلیل نیاز بالای آن ها به مقاومت در برابر ضربه، برخورد اجسام و … نیازمند استفاده از چوب های با کیفیت است. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با انواع چوب های مورد استفاده در ساخت پله چوبی، بیشتر آشنا کنیم.

انواع چوب مورد استفاده در ساخت کف پله چوبی

  • چوب بلوط قرمز: چوب های درخت بلوط قرمز یکی از محکم ترین، با دوام ترین و مستحکم ترین چوب های مورد استفاده در ساخت پله های چوبی است. البته بریدن و طراحی این چوب ها برای استفاده در کف پله ها کار نسبتا سختی است. به همین دلیل هزینه و زمان ساخت و اجرای کف پله های چوبی با استفاده از این چوب بیشتر از سایر چوب ها است. رنگ قرمز این چوب ها زیبایی بی نظیری در کف پله ها ایجاد می نماید.
  • چوب درخت زبان گنجشک: یکی از معمول ترین چوب های مورد استفاده در ساخت پله چوبی. چوب های تهیه شده از درخت زبان گنجشک هستند. این چوب ها به دلیل مقاومت و استحکام بسیار بالایی که در برابر عوامل مختلف دارند، از محبوبیت بسیار بالایی در ساخت کف پله های چوبی برخوردار هستند. یکی از برترین کشورهای تولید کننده این چوب ها، کشور کانادا است. که به طبع موجب شده تا چوب های وارداتی از کانادا از با کیفیت ترین چوب های درخت زبان گنجشک محسوب شوند. این چوب ها از رنگ طوسی مایل به رنگ قهوه ای برخوردار هستند.

سایر بخش ها:

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *